Obowiązuje nas tajemnica adwokacka.
Wystarczy, że opiszesz swój problem.
Po wysłaniu zapytania niezwłocznie zajmiemy się Twoją sprawą. Kiedy będziemy gotowi dostaniesz od Nas powiadomienie na maila lub SMS.
REGULAMINKancelarii Radców Prawnych M. Pilichowska J. Karolak S.C. w Gdyni świadczenia usług doradztwa prawnego drogą elektroniczną online(e-porada)obowiązujący od dnia 12 kwietnia 2015 r.
1. Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Kancelaria Radców Prawnych M.Pilichowska J.Karolak S.C. w Gdyni ustala regulamin świadczenia usług doradztwa prawnego w rozumieniu ustawy o radcach prawnych z 6 lipca 1982 r. drogą elektroniczną za pośrednictwem strony www Kancelarii ,zwany dalej Regulaminem.2. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie Klientom w formie zapisu PDF z możliwością wydruku(wydruk i pobranie zawiera automatyczne naniesienie cyfrowe daty jego pobrania ze strony www)3. Warunkiem skorzystania z usługi e-porada jest akceptacja niniejszego Regulaminu w całości .4. Usługodawca –Kancelaria Radców Prawnych M. Pilichowska J.Karolak S.C. w Gdyni przy ul. Śląskiej 51/29 zwana dalej Kancelarią ,udostępniająca usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną; 5.Dane Kancelarii -Członkowie Kancelarii są wpisani do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod nazwą Kancelaria Radców Prawnych M. Pilichowska, J. Karolak S.C. w Gdyni 81-304 przy ul Śląskiej 51/29,NIP586-10-01-529;tel.+48(58)661-24-78,fax+48(58)711-69-18;kom.502-633-583,email :porada@kancelaria-radcow.pl ,6.Radca Prawny: Magdalena Pilichowska i Jolanta Karolak są członkami samorządu radcowskiego wpisanymi na listę prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Gdańsku .
SPIS TREŚCIRozdział I: Zakres Regulaminu ,chwila i warunki zawarcia umowy i jej zakończenia Rozdział II- Definicje i Postanowienia ogólne Rozdział III Rodzaj i Zakres świadczonych usług w formie on-line oraz termin realizacji a)Porady prawne b)Opinie prawne c)Projekty pism procesowych (zastrzeżenie- w ramach e-porady tylko w sprawach o zapłatę wyłącznie do wartości przedmiotu sporu do 10.000 zł) d)Umowy i inne akty prawne Rozdział IV: Zasady ustalenia wynagrodzenia Kancelarii Rozdział V- Wymagania techniczne , informacja o zagrożeniach , przetwarzanie danych Rozdział VI: Procedura zawierania umowy , rozpoczęcia świadczenia usług oraz zakończenia Rozdział VII Reklamacje Rozdział VIII : Odpowiedzialność Rozdział IX Postanowienia końcowe i wykaz przepisów
ROZDZIAŁ I – ZAKRES REGULAMINU ,CHWILA I WARUNKI ZAWARCIA UMOWY
1.Zakres Regulaminu 1.1.Regulaminu określa :a)rodzaj i zakres usługi e-porada ,zasady(Procedura)zgodnie z którą dochodzi do zawarcia między zainteresowanym Klientem a Kancelarią umowy świadczenia usług doradztwa prawnego drogą elektroniczną oraz zasady jej realizacji, zasady ustalenia wynagrodzenia Kancelarii i jego składniki ,tryb postępowania reklamacyjnego i zakończenia umowy, b) wymagania techniczne niezbędne do skorzystania z usługi ,c) Regulamin nie dotyczy innych form świadczenia doradztwa prawnego przez Kancelarię,d) Klientem może być osoba fizyczna ,przedsiębiorca niezależnie od formy organizacyjnej ,inne osoby prawne i jednostki organizacyjne. 2. Chwila i warunki zawarcia umowy oraz jej zakończenia 2.1. Korzystanie z usługi następuje za jednoczesną akceptacją Regulaminu. Warunkiem zadania pytania jest zapoznanie się z Regulaminem (wydruk i przeczytanie)oraz jego akceptacja w całości . Wysłanie formularza jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu oraz z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.2.2.Zawarcie umowy następuje z chwilą spełnienia łącznie wszystkich warunków:a) zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja w całości, b)złożenie zlecenia poprzez zadania pytania zgodnie z Procedurą, za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www Kancelarii www.kancelaria-radcow.pl w module „e-porada”, c)uzgodnienia z Kancelarią zakresu usługi ,terminu realizacji i wynagrodzenia oraz jego zapłaty na wskazane konto Kancelarii,d) po potwierdzeniu przyjęcia zlecenia przez Kancelarię na tych warunkach.2.3Zakończenie pracy Kancelarii następuje z chwilą postawienia jej wyniku do dyspozycji Klienta w sposób opisany Regulaminem (Rozdział IIpkt.11 i12 Postanowień Ogólnych), upływem okresu wypowiedzenia lub rezygnacji przez Klienta z przetwarzania usługi drogą elektroniczną.2.4 Usługa jest odpłatna za wynagrodzeniem umownym.2.5.Klient ma możliwość wybrania jednej lub kilku z form usługi :a. porada prawna,b. opinia prawna,c. sporządzenia projektu pisma procesowego, d. sporządzenia innego dokumentu prawnego,2.6.Świadczenie Usługi może doznać ograniczeń ze względu na przepisy prawa oraz zasady etyczne obowiązujące Kancelarię, w szczególności Kodeks Etyki Radcy Prawnego, którego treść dostępna jest na stronie Krajowej Izby Radców Prawnych KIRP.pl.2.7. Procedurę zawarcia i zakończenia umowy określa Rozdział VI Regulaminu 3. Pouczenie o utracie prawa do odstąpienia od umowy Kancelaria podaje ,że oferowany termin świadczenia usługi jest krótszy niż 14 dni dla umów zawieranych na odległość ,w tym dla Klientów będących będącym Konsumentem .Kancelaria poucza ,że złożenie i uzgodnienie realizacji zlecenia z terminem krótszym niż 14 dni stanowi potwierdzenie przez Klienta żądania wykonania usługi w w/w terminie oraz niezwłocznego przystąpienia przez Kancelarię do jego realizacji co skutkuje utratą prawa do odstąpienia od umowy .
ROZDZIAŁ II - DEFINICJE I POSTANOWIENIA OGÓLNE
Dla Celów niniejszego Regulaminu użyte sformułowania posiadają następujące znaczenie :1. Baza Danych Klienta-zbiór danych Użytkowników i Klientów e-porady utworzony i przetwarzany na podstawie art.23 ust.1 pkt)3,art.26 ust.1 pkt. 1),3),4) ,art.36,art.43ust.1pkt.5 i art.46 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.o ochronie danych osobowych udostępnionych dobrowolnie w celu wykonania umowy i jej rozliczenia lub wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi.2. Baza e-porady -zbiór wykonanych usług on linie opatrzony numerem zawartej Umowy ,nie zawiera danych osobowych i adresowych pytającego.3. Dni dostępności usługi e-porada -dni robocze od poniedziałku do piątku ,z wyłączeniem dni ustawowo wolnych oraz świąt .4. Formularz –interaktywny druk zamówienia usługi prawnej w formie elektronicznej umieszczony w zakładce „e-porada” strony www Kancelarii ,zawierający niezbędne elementy zlecenia usługi za pośrednictwem Internetu i zawarcia umowy.5. Hasło –unikalny kod ,który wraz z loginem służy do potwierdzenia uprawnień Klienta do logowania się do serwisu e-porada 6. Informacje Poufne -informacje z Bazy Danych Klienta oraz z Bazy e-porady.7. Klient (Usługobiorca)–Użytkownik korzystający na swoje indywidualne żądanie z doradztwa prawnego Kancelarii na zasadach określonych niniejszym Regulaminem ,który zawarł umowę zgodnie z Procedurą .8. Login- identyfikator Użytkownika w postaci adresu email umożliwiający łącznie w hasłem do zalogowania się do systemu e-porada .9. Procedura –opisane w Rozdziale VI Regulaminu kolejne czynności dla zawarcia umowy i zakończenia jej realizacji.10. Środki komunikacji elektronicznej -rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami teleinformatycznymi, a w szczególności poczty elektronicznej.11. Usługi świadczone drogą elektroniczną -następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne żądanie Klienta, na podstawie podanych przez niego danych ,bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu prawa telekomunikacyjnego.12. Użytkownik –osoba zainteresowana skorzystaniem z usługi Kancelarii przekazująca dobrowolnie dane niezbędnych do zawarcia umowy, która zapoznała się z niniejszym Regulaminem.13. Wynagrodzenie–ustalone indywidualnie wynagrodzenie umowne Kancelarii(kwota brutto) zawierająca podatek VAT w wysokości obowiązującej w dacie wykonania usługi, obliczony od wartości usługi netto.POSTANOWIENIA OGÓLNE :
1. Wyłączenie anonimowości-Kancelaria nie świadczy usługi e-porada anonimowo, ani nie przewiduje możliwości anonimowego rozliczenia się .2. Dobrowolność -Skorzystanie z usługi w formie elektronicznej jest dobrowolne i stanowi jedną z możliwości oferowanych przez Kancelarię co do form skorzystania z pomocy prawnej .3. Odpłatność-Usługa jest odpłatna za wynagrodzeniem umownym. Potwierdzenie przez Kancelarię przyjęcia zlecenia doradztwa prawnego pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Klienta zaakceptowanego przez niego wynagrodzenia 4. Indywidualność -Usługa ma charakter indywidualny ,odnoszący się wyłącznie do opisanego przez Klienta zakresu i stanu faktycznego, treści przedstawionych dokumentów(za których autentyczność i kompletność Klient odpowiada )oraz sprecyzowanego pytania prawnego ,którego rozstrzygnięcia Klient oczekuje. 5. Związanie Regulaminem -Umowa jest świadczona w oparciu o zlecony zakres usługi i zasady określone Regulaminem .Z chwilą akceptacji Regulaminu przez Klienta strony są związane jego treścią .6. Klient w każdej chwili ma możliwość nieodpłatnie(bez opłat i kosztów z tego tytułu)zakończyć korzystanie z usługi drogą elektroniczną .Czynność ta nie zwalnia z obowiązku zapłaty Kancelarii wynagrodzenia za wykonaną do tej chwili pracę na zasadach określonych Regulaminem jak w pkt.6.3. 6.1.Celem zakończenia korzystania z usługi drogą elektroniczną Klient przesyła jednoznaczne oświadczenie o podanej(lub podobnej)treści „Kończę korzystanie z usługi świadczoną drogą elektroniczną w myśl art. 7 ust.2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną .Zakończenie jest nieodpłatne ,ale wiadomym jest mi, że zgodnie z Regulaminem Kancelarii Radców Prawnych M. Pilichowska J. Karolak S.C. w Gdyni świadczenia usług doradztwa prawnego drogą elektroniczną online(e-porada),który zaakceptowałem ,jestem zobowiązany do zapłaty Kancelarii wynagrodzenia za wykonaną pracę do chwili złożenia tego oświadczenia, zgodnie z Umową Nr(###) i tym Regulaminem(pkt.6.3 )”6.2. Umowa rozwiązuje się automatycznie ,bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń z chwilą doręczenia Kancelarii oświadczenia o treści jak w pkt.6.1.z zastrzeżeniem jak w pkt.6.3.6.3.Akceptując Regulamin Klient potwierdza, że: a)nieodpłatne zakończenie komunikacji drogą elektroniczną nie zwalnia z obowiązku zapłaty za wykonaną pracę ,za którą zobowiązuje się zapłacić na zasadach określonych niżej :b)akceptuje ,że z uwagi na obowiązek Kancelarii niezwłocznego przystąpienie do pracy po zawarciu umowy(dokonanie przez Kancelarię analizy stanu faktycznego i badanie stanu prawnego w danej sprawie, co stanowi rzeczywisty nakład pracy) Kancelaria jest uprawniona do otrzymania wynagrodzenia za wykonaną pracę. W przypadku, gdy umowa nie została jeszcze-do chwili doręczenia oświadczenia o treści jak pkt.6.1.-wykonana w całości, Kancelaria zwraca część wynagrodzenia z tytułu nie wykonanej części pracy z przyczyny od niej niezależnej, w następującej wysokości :• w przypadku porad prawnych i opinii wynagrodzenie za rzeczywistą pracę Kancelarii wynosi 90% umówionego wynagrodzenia tj, Kancelaria zwraca 10% otrzymanej kwoty,• w pozostałych usługach rzeczywisty nakład pracy Kancelarii obliczony jest proporcjonalnie do okresu związania umową ,jednak nie mniej niż 60%,a gdy zlecenie zostało już wykonane Kancelaria zatrzymuje całe wynagrodzenie .c) Akceptuje ,że uwagi na niematerialny charakter usługi w przypadku wpływu w/w oświadczenia przed wykonaniem umowy w całości nie istnieje po stronie Kancelarii obowiązek wydania efektu pracy.d) Zwrot części wynagrodzenia w wysokości obliczonej jak w pkt „b)”nastąpi w terminie 3 dni roboczych na konto Klienta, z którego dokonano przelew, wraz z doręczeniem e- faktury korekty.7. Forma zawarcia umowy -elektroniczna przez wysyłanie i odbieranie danych określonej treści za pomocą systemów teleinformatycznych, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne z wykorzystaniem oświadczeń woli składanych w postaci elektronicznej, w tym bezpiecznego podpisu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym. 8. Umowność wynagrodzenia –wynagrodzenie odpowiada indywidualności zleconej usługi i nakładowi pracy prawnika Kancelarii. Zasady ustalania wysokości wynagrodzenia szczegółowo są określone w Rozdziale IV Regulaminu 9. E-Faktura –faktura w formie elektronicznej, wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. Po zapłacie za zamówioną Usługę Kancelaria wystawi Klientowi elektroniczną fakturę VAT .Akceptując Regulamin .Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury w formie elektronicznej ,bez podpisu i pieczęci Kancelarii oraz jej przekazanie na podany w formularzu adres e-mail. Płatność wynagrodzenia następuje na konto wskazane w fakturze (lub poprzedzającej ją fakturze proforma w formie elektronicznej ,która jest wystawiana po złożeniu zlecenia)10. Przy korzystaniu z usługi Klient obowiązany jest do posługiwania się narzędziami autoryzacyjnymi doręczonymi przez Kancelarię na podany w formularzu adres email tj.indywidualnego loginu i hasła .a) przy rejestracji hasło generowane jest automatycznie, następnie Klient jest zobowiązany zmienić hasło po pierwszym logowaniu zgodnie z procedurą wskazaną w Formularzu .Nowe hasło musi składać się z co najmniej 8 znaków ,gdzie znajdą się 2 Wielkie, 2 Małe litery oraz 2 cyfry ,b) Klient jest zobowiązany do zabezpieczenia loginu i hasła przed zagubieniem i dostępem osób trzecich, c) Loginem jest adres email podany w Formularzu d) Zagubionego hasła nie ma możliwości odzyskać .Klient może wypełniając formularz „zapomniałem hasła” uzyskać dostęp do programu, gdzie musi podać nowe hasło lub administrator po stronie Kancelarii może wygenerować hasło, które zostanie przesłane przez program na adres email Klienta wskazany w formularzu.11. Forma przekazania usługi -Wynik usługi udostępniany jest w postaci nieedytowalnego zapisu cyfrowego (PDF),który pozwala na odtworzenie przekazanych treści usługi w niezmienionej postaci. Przekazana treść nie wymaga podpisu Kancelarii a) O zakończeniu pracy i dostępności wyniku usługi Kancelaria przesyła informację na podany przez Klienta w formularzu adres email –zakończenie pracy przez Kancelarię (wykonanie umowy)b) Klient przy pomocy narzędzi autoryzacyjnych pobiera wynik pracy Kancelarii .Pobranie wyniku zostanie odnotowane automatycznie przez program .12. Zakończenie umowy -zawarta umowa rozwiązuje się z chwilą realizacji zlecenia (pkt.11 a)a także w przypadku jej wypowiedzenia lub rezygnacji z przetwarzania usługi świadczonej drogą elektroniczną.13. Zawieszenie biegu terminów w dni świąteczne i wolne od pracy. Usługa świadczona jest wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00- 18.00.Na okres terminów przypadających w soboty, dni ustawowo wolne od pracy i święta terminy ulegają zawieszeniu (nie biegną)14. Czas korespondencji a termin realizacji -Do biegu terminu realizacji zlecenia nie wlicza się okresu prowadzonej z Klientem korespondencji dotyczącej świadczonej Usługi.15. Świadczenie usługi w dni świąteczne, ustawowo wolne od pracy oraz soboty może nastąpić wyłącznie po uprzednim indywidualnym uzgodnieniu z Kancelarią i skutkuje prawem do podwyższenia wynagrodzenia o 100 %. Punktu 13 nie stosuje się . 16. Przetwarzanie danych i zakres -Kierując pytanie prawne do Kancelarii Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych i adresowych wskazanych w Formularzu rejestracyjnym na potrzeby zawarcia umowy i wykonania zleconej usługi oraz jej rozliczenia, przeprowadzania ewentualnego postępowania reklamacyjnego. Kancelaria może przetwarzać następujące dane osobowe usługobiorcy niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi:1)nazwisko i imiona usługobiorcy;2)numer ewidencyjny PESEL lub -gdy ten numer nie został nadany -numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;3)adres zameldowania na pobyt stały;(o ile jest niezbędny),4)adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;5) dane służące do weryfikacji podpisu elektronicznego usługobiorcy;6) adresy elektroniczne usługobiorcy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania.17. Chwila złożenia oświadczenie woli -w postaci elektronicznej dokonywane on line zostaje złożone z chwilą jego przejścia do systemu informatycznego prowadzonego i kontrolowanego przez odbiorcę,(wskazanego w Formularzu) to jest w momencie przyjęcia oświadczenia przez serwer odbiorcy i zarejestrowania na nim odpowiednich danych. Tj. z chwilą odebrania wiadomości przez jej urządzenie odbiorcze. Ryzyko niemożności zapoznania się treścią oświadczenia woli z uwagi na wadę systemu lub zaniedbania adresata, spoczywa na odbiorcy oświadczenia .18. Kancelaria oferuje dodatkowo ,na życzenie Klienta, możliwość przesłania wiadomości sms o przesłaniu poczty elektronicznej na wskazany w formularzu nr telefonu komórkowego. Chęć skorzystania z tej opcji Klient zaznacza w formularzu 19. Tajemnica telekomunikacyjna- Kancelaria zapewnia Klientom tajemnicę komunikacji która obejmuje informacje przekazywane w publicznej sieci Internet, dane dotyczące Klienta tylko w obrębie systemu teleinformatycznego Kancelarii i tylko w przypadku, w którym informacje objęte "tajemnicą telekomunikacyjną" nie są jawne z zasady lub ich ujawnienie nie jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usługi, której dotyczą. Informacje objęte tajemnicą telekomunikacyjną mogą zostać ujawnione jedynie w przypadkach określonych w przepisach prawnych.20. Język Umowy -Świadczenie usługi odbywa się w języku polskim ,jeżeli nie uzgodniono inaczej z Klientem21. Prawo -Do świadczenia usługi stosuje się prawo polskie .22. Zakres wykorzystania efektu pracy Kancelarii przez Klienta -Klient uprawniony jest do wykorzystania usługi i jej efektu wyłącznie na własny użytek i w zakresie zgłoszonego pytania w formularzu . 23. Terminy wykonania -Jeżeli (potwierdzenie Kancelarii ) nie uzgodniono inaczej, usługa zostanie wykonana w terminie określonym Regulaminem z uwzględnieniem pkt. 13,14 Postanowień Ogólnych (zawieszenie terminu )oraz pkt. 4 Definicji (dni robocze) 24. Zapłata -Chwilą zapłaty jest uznanie kwotą wynagrodzenia rachunku bankowego Kancelarii (wpływ na konto) 25. Opłaty bankowe- Ryzyko walutowe i opłaty bankowe obciążają Użytkownika.26. Obowiązek przedkładania skanu oryginalnych dokumentów– Klient jest zobowiązany do przedkładania skanów wyłącznie oryginałów posiadanych dokumentów. W sytuacji gdy dysponuje wyłącznie kopią obowiązany jest do wyraźnego zaznaczenia tej informacji z dodatkowym wskazaniem czy oryginał istnieje i w czyim jest posiadaniu .27. Przerwanie Procedury lub rezygnacji z przetwarzania usługi drogą elektroniczną a dokumenty –Procedurę każda ze stron może przerwać w dowolnym momencie .W przypadku ,gdy strony nie zawrą umowy (Przerwą Procedurę )udostępnione dokumenty w ramach Procedury jej zawierania zostają usunięte z zasobów e-porady , nie podlegają archiwizowaniu ani przetwarzaniu .Analogicznie postąpi Kancelaria w sytuacji rezygnacji Użytkownika (Klienta ) z usługi drogą elektroniczną . 28. Skutki modyfikacja zadanego pytania –modyfikacja lub dodatkowe zapytanie po zawarciu umowy stanowi nowe zlecenie . 29. Skutki przekazania lub uzyskania dodatkowych informacji przed zawarciem umowy a po uzyskaniu wyceny-Jeżeli w związku z prośbą Kancelarii o przekazanie dodatkowych informacji Klient zmieni zadane Kancelarii Pytanie, a zmiana ta ma istotny wpływ na kształt bądź nakład pracy niezbędny do rzetelnego wykonania Usługi a) Kancelaria ma prawo do modyfikacji przesłanej mu uprzednio wyceny. Nowa wycena stanowi ofertę zawarcia umowy o zmienionej treści, od której przyjęcia uzależnione jest dalsze świadczenie Usługi przez Kancelarię . b) W przypadku niewyrażenia zgody na zawarcie umowy w zmienionej treści Procedura zostaje przerwana .30. Skutki przekazania lub uzyskania dodatkowych informacji po zawarciu umowy Jeżeli w związku z prośbą Kancelarii o przekazanie dodatkowych informacji Klient zmieni zadane Kancelarii Pytanie, lub Klient uzyska nowe informacje lub dokumenty a zmiana ta ma istotny wpływ na kształt bądź nakład pracy niezbędny do rzetelnego wykonania Usługi Kancelaria ma prawo do dokonania nowej wyceny i przedłożenia nowej oferty .W przypadku nie wyrażenia zgody na nowe warunki :a) Klient ma prawo do niezwłocznego wypowiedzenia zawartej umowy, jednakże Kancelaria zachowuje prawo do wynagrodzenia odpowiadającemu nakładowi pracy w wysokości kosztów poniesionych w związku umową wypowiedzianą przez Klienta zgodnie z pkt. 6.3 b)-d)b) Wypowiedzenie umowy z przyczyny podanej w pkt.a) powinno nastąpić wraz z przekazaniem informacji o niewyrażeniu zgody na zawarcie umowy o zmienionej treści,c)Niewyrażenie zgody na zawarcie umowy o zmienionej treści oraz brak wypowiedzenia dotychczasowej umowy oznacza, iż Kancelaria jest obowiązana świadczenia Usługi w pierwotnym jej kształcie, tzn. bez uwzględnienia modyfikacji Pytania zadanego przez Klienta, z zastrzeżeniem jak w pkt.c), d)w sytuacji opisanej pkt.c) Kancelaria ma prawo do wypowiedzenia umowy i zachowuje prawo do wynagrodzenia odpowiadającemu nakładowi pracy zgodnie z pkt.6.3 b)-d)30 . Każdej ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy bez podania przyczyny .a)Termin wypowiedzenia wynosi połowę terminu umownego i liczony jest w dniach kalendarzowych. Wypowiedzenie nie zwalnia z obowiązku zapłaty za nakład pracy Kancelarii zgodnie z pkt.6.3b)b) Kancelaria zwraca przelewem Klientowi , po upływie okresu wypowiedzenia wpłacone przez niego wynagrodzenie pomniejszone o wynagrodzenie należne Kancelarii według zasad określonych w pkt. 6.3 b)–d)31. Kancelaria może odmówić świadczenia Usług i na rzecz Użytkownika. Odmowa podjęcia się wykonania usługi nie wymaga uzasadnienia.32. Informacja o odmowie świadczenia jest kierowana do Użytkownika przed zawarciem Umowy. Podstawą odmowy może być w szczególności:a) odmowa bądź nieprzekazanie informacji lub dokumentów niezbędnych dla wykonania Usługi , b) wystąpienie konfliktu interesów między Użytkownikiem a podmiotem, na rzecz którego Kancelaria świadczyła lub świadczy pomoc prawną, bądź inną osobą związaną z Kancelarią ,c) przekazania Kancelarii danych mających charakter bezprawny;d) wystąpienie przez Użytkownika z Pytaniem wykraczającym poza zakres usług prawnych;33. .W przypadku ujawnienia lub wystąpienia po zawarciu umowy okoliczności będących podstawą do odmowy świadczenia Usług , Kancelaria ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 2 Dni Roboczych od uzyskania przez Kancelarię informacji uprawniających ją do odmowy świadczenia Usług. Jeżeli odstąpienie nastąpiło z przyczyn zawinionych przez Klienta Kancelaria zachowuje prawo do zatrzymania całości uzyskanego wynagrodzenia.34. Treść i forma porady prawnej, opinii prawnej lub innego dokumentu przygotowanego przez Kancelarię, stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych Kancelarii i nie mogą zostać wykorzystane przez osobę trzecią (inną niż Klient) bez wyraźnej zgody Kancelarii udzielonej na piśmie. 35. .”Najczęściej zadawane pytania” .W przypadku powtarzalności sytuacji prawnych, Kancelaria zastrzega sobie prawo wykorzystania treści Usługi lub wybranego fragmentu na stronie www Kancelarii w folderze „Najczęściej zadawane pytania „a Klient akceptując Regulamin wyraża na powyższe zgodę . Tak Udostępniona treść stanowi informację prawną co do możliwych rozwiązań w zakresie abstrakcyjnego stanu faktycznego i stanowiska prawnego, pozbawione oznak indywidualizujących Klienta oraz elementów konkretnego stanu faktycznego . ROZDZIAŁ III RODZAJ I ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG W FORMIE ON-LINE ORAZ TERMIN REALIZACJI
Kancelaria za pośrednictwem Internetu świadczy następujące usługi prawne w określonych terminach (termin maksymalny),o ile strony nie uzgodnią indywidualnie innego terminu a przy zawarciu umowy Strony postępują zgodnie z Procedurą (Rozdział VI Regulaminu ):1)udziela porad prawnych -termin do 3 (trzech)dni roboczych od daty zawarcia umowy,2)przygotowuje opinie prawne,-w terminach uzgodnionych indywidualnie do 7(siedmiu) dni roboczych od daty zawarcia umowy ,3)przygotowuje projekty pism procesowych;a) Pozwy i pisma procesowe w sprawach o zapłatę (cywilnych , gospodarczych ) o wartości do 10.000 zł w tym z weksla ,umów bankowych , robót budowlanych i inwestycji , odszkodowań ) prawa pracy i ubezpieczeń b) Pozwy i pisma procesowe o rozwód ,alimenty i inne z zakresu prawa rodzinnego ,c) Wnioski i pisma procesowe w sprawach o podział majątku i dział spadku, d) Wnioski o zasiedzenie ,zniesienie współwłasności ,służebności e) Skargi w postępowaniu przed sądami administracyjnymi ,–w terminach do 10(dziesięciu )dni roboczych od daty zawarcia umowy lub uzgodnionych indywidualnie 4) sporządza takie dokumenty prawne jak umowy, uchwały, statuty, regulaminy oraz inne zgodnie z zapotrzebowaniem Klienta jak przykładowo wnioski, podania, wypowiedzenia, oświadczenia woli, ,odwołania od decyzji administracyjnych ,skargi do 10(dziesięciu)dni roboczych
I .PORADA PRAWNA
1. Porada prawna –krótkie opracowanie pisemne stanowiące odpowiedź na konkretne pytanie dotyczące zagadnienia prawnego, zawierające wskazanie przepisów prawa i możliwych rozwiązań w zakresie skierowanego zapytania Użytkownika .W założeniu przewidywane opracowane stanowisko (porada) nie powinna przekraczać 1800 znaków (Format A4 ) ,obszerność zagadnienia ma wpływ na wycenę usługi .Treści zapytania nie wlicza się .2. W celu uzyskania Porady Prawnej Użytkownik kieruje za pomocą Formularza pytanie dotyczące jednego konkretnego zagadnienia prawnego. Pytanie powinno zawierać krótki ,jasny opis stanu faktycznego i sformułowanie co wymaga wyjaśnienia w ramach Porady, ewentualnie prezentuje dokumenty, których porada dotyczy .Następnie wskazuje termin w jakim oczekuje rozwiązania Problemu. Kancelaria po wstępnej analizie zadaje dodatkowe pytania i dokonuje wyceny . 3. Kancelaria w ciągu 2(dwóch dni) roboczych dokonuje wyceny usługi i przedstawia ofertę ceny uwzględniając stopień skomplikowania zagadnienia i przewidywany nakład pracy prawnika .4. Porada zawiera :a) Pytanie Klienta b) możliwe rozwiązania w zakresie zapytania c) wskazanie przepisów prawnych regulujących przedstawiony stan sprawy 5. Klient jest uprawniony w terminie 1 (jednego)dnia roboczego do złożenia zapytania jakie wypowiedzi są dla niego niezrozumiałe i z jakiego powodu . Zapytanie nie stanowi reklamacji ,nie może zmierzać do zmiany zakresu zlecenia ,lecz jedynie uzyskania dodatkowych wyjaśnień .
II. OPINIE PRAWNE
1. Opinia prawna stanowi opracowanie pisemne o charakterze prawnym, analitycznym i praktycznym, zawierające interpretację przepisów prawa oraz opinię Kancelarii jakie zachowanie będzie dla Klienta najkorzystniejsze na podstawie przekazanego Kancelarii stanu faktycznego lub dokumentacji źródłowej. 2. Dla sporządzenia opinii prawnej Klient przedstawia zakres zagadnienia prawnego jaki ma być przedmiotem opinii w tym opis stanu faktycznego .W przypadku, gdy opinia wymaga analizy dokumentów Klient obowiązany jest do przedłożenia czytelnego i kompletnego skanu ich oryginału.3. Kancelaria dokonuje w ciągu 2 dni roboczych wstępnej analizy informacji wymienionych w pkt. 1 oraz dokonuje wyceny swojej usługi. Następnie przekazuje Klientowi informację o warunkach wykonania zlecenia i terminie realizacji .4. Opinia odnosi się wyłącznie do podanego w pkt.1 stanu faktycznego i prawnego .Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii udzielonej na podstawie niepełnego lub niedokładnego stanu faktycznego .5. Kancelaria zastrzega sobie prawo odmowy wydania opinii w wypadku gdy pytanie nie dotyczy zagadnienia prawnego ,podania niedokładnego stanu faktycznego bądź nieprawidłowego sformułowania pytania lub zagadnienia prawnego . 6. Opinia prawna zawiera następujące elementy :a) Wstęp, w którym znajduje się opis podmiotu zlecającego opinię oraz przedmiot opinii prawnej; b) Streszczenie opinii, w którym znajduje się wynik analizy i odpowiedź na zadane pytanie; c) Dokumenty poddane analizie, jeśli opinia została przygotowana na podstawie dokumentacji przekazanej przez Klienta; d) Założenia, które odnoszą się do przedstawionych przez Klienta faktów i dokumentów; e) Stan faktyczny – przekazany przez Klienta; f) Stan prawny (właściwa opinia i ocena prawna); g) Podsumowanie i rekomendacje; h) Zastrzeżenie poufności
III.PROJEKTY PISM PROCESOWYCH I UMÓW
1. PISMA PROCESOWE a) Uprzedzenie o ryzyku - Zlecenie opracowania projektu pisma procesowego lub pozwu nie stanowi udzielenia pełnomocnictwa procesowego w danej sprawie a czynność nie ma charakteru kompleksowej porady w danej sprawie ,dotknięta jest ryzykiem pominięcia przez Klienta istotnych okoliczności lub błędnej subiektywnej oceny sytuacji ,niezależnie od ryzyka procesowego, które podlega ocenie Sądu lub innego organu rozstrzygającego w oparciu o kompletny w sprawie przedstawiony przez strony sporu materiał dowodowy. b) Opracowanie projektu pisma przez Kancelarię następuje wyłącznie w oparciu o opis stanu faktycznego podany przez Klienta, które winno być kompletne z uwagi na ujemne skutki procesowe dla Klienta i przedłożone dokumenty (z wyszczególnieniem ich wykazu ) z uwzględnieniem przekazanego stanowiska Klienta co do zarzutów i twierdzeń strony przeciwnej ,w tym wskazania jakie zarzuty wg jego wiedzy może podnieść przeciwnik, wskazania jakimi środkami dowodowymi zamierza swoje stanowisko poprzeć .Lokując zlecenie Klient oświadcza, że przekazał Kancelarii wszystkie znane jemu okoliczności sprawy ,dowody i dokumenty oraz że są one kompletne .c) W przypadku gdy Klient oczekuje na sporządzenie projektu pisma w toczącej się sprawie sądowej (odpowiedź na pozew, sprzeciw ,zarzuty ,żalenie ,apelacja, pismo przygotowawcze ) obowiązany jest do wskazania daty od której biegnie termin dla wykonania czynności i niezwłocznego, nie dłuższego niż 1(jeden) dzień kalendarzowy przedłożenia kompletu dokumentów o których mowa w pkt .b ).Kancelaria informuje, że terminy sądowe liczone są w dniach kalendarzowych tj. z dniami wolnymi i świątecznymi włącznie d) Dla sporządzenia środka odwoławczego lub środka zaskarżania niezbędne jest załączenie co najmniej odpisu orzeczenia wraz z uzasadnieniem wraz z oświadczeniem Klienta o dacie jego doręczenia. Przy czym Kancelaria informuje, że dla prawidłowego i rzetelnego sporządzenia środka zaskarżenia lub środka odwoławczego wskazane jest posiadanie kopii wszystkich dokumentów zawartych w aktach sprawy, w szczególności wszystkich dokumentów, które zostały dopuszczone jako dowód w sprawie oraz kopie protokołów rozpraw wraz z opisem Klienta jakie ustalenia Sądu lub innego organu kwestionuje i z jakiego powodu .e) Projekt pisma odnosi się wyłącznie do okoliczności i dokumentów przekazanych przez Klienta. Kancelaria poucza o negatywnych skutkach procesowych w wypadku zaniedbania Klienta w tym zakresie . f) przed zakończeniem usługi Kancelaria przekazuje Klientowi projekt do jego ewentualnego uzupełnienia co do okoliczności faktycznych .Brak naniesienia uwag w terminie wskazanym przez Kancelarię oznacza kompletność i zgodność z przedstawionymi przez Klienta okolicznościami i dokumentami oraz jego wolą g) Kancelaria zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zlecenia bez podania przyczyny. W szczególności gdy do upływu terminu dla wykonania czynności pozostały 3 dni robocze oraz gdy do wykonania usługi niezbędny jest kontakt osobisty z Klientem. oraz do jej wypowiedzenia w trybie natychmiastowym (1 dnia kalendarzowego ) gdy w trakcie wykonywania czynności informacje o których mowa w pkt. b ,c i d okażą jest niekompletne lub uniemożliwiające należyte wykonanie umowy .
IV.UMOWY I INNE AKTY PRAWNE (REGULAMINY,ZARZĄDZENIA,UCHWAŁY )
1. Celem sporządzenia umowy lub innego aktu prawnego Klient zakreśla przedmiot umowy , strony oraz inne istotne jej postanowienia lub założenia z punktu widzenia interesów Klienta ,2. Kancelaria odmówi sporządzenia projektu w ramach e-porady w przypadku umów i aktów prawnych o skomplikowanych charakterze ,wymagających indywidualnych uzgodnień i bezpośredniego kontaktu z Klientem ,3. W trakcie realizacji usługi Kancelaria zastrzega sobie prawo do konsultacji co do zakresu i proponowanych rozwiązań a Klient niezwłocznie ich udzielić .
ROZDZIAŁ IV – ZASADY USTALENIA WYNAGRODZENIA KANCELARII
1. Wynagrodzenie Kancelarii za świadczoną usługę jest wynagrodzeniem umownym netto ,płatne w wysokości brutto tj. powiększone o podatek VAT w należnej wysokości 23% kwoty netto2. . Podane niżej dane nie stanowią cennika ,lecz informację o zasadach ustalenia wynagrodzenia , w tym wysokość wynagrodzenia minimalnego .Każde wynagrodzenie ustalana jest indywidualnie i może podlegać negocjacji. Możliwość negocjacji nie dotyczy ceny minimalnej oraz wynagrodzenia niższego niż 300 zł netto.3. Wynagrodzenie z tytułu porady prawnej on-line jest stała i wynosi od 60 do 400 PLN netto( powiększona o podatek VAT 23% ).Zależy od stopnia skomplikowania zapytania i konieczności badania dokumentacji źródłowej oraz nakładu pracy prawnika .a) porada udzielona na podstawie pytania (bez badania dokumentów) objętości wypowiedzi do 900 znaków (Format A-5 ) –przewidywane wynagrodzenie od 60 do 100 zł netto –w zakres wypowiedzi nie wchodzi przytoczenie pytania, b) porada udzielona na podstawie pytania (bez badania dokumentów objętości wypowiedzi do 1800 znaków (Format A4) przewidywane wynagrodzenie od 80 zł do 200 zł netto –w zakres wypowiedzi nie wchodzi przytoczenie pytania, c) porada udzielona na podstawie pytania wraz z badaniem dokumentów objętości wypowiedzi do 1800 znaków (format A4 )przewidywane wynagrodzenie od 100 zł netto do 400 zł netto) w zakres wypowiedzi nie wchodzi przytoczenie pytania ,d) w przypadku porady o objętości wypowiedzi ponad 1800 znaków przewidywane wynagrodzenie 100 zł netto za każdą stronę formatu A4 ,a za rozpoczętą stronę jak w pkt .a)tj. rozliczenie wg formatu A- 5 – nie więcej jednak niż 400 zł netto .4. Wynagrodzenie za sporządzenie opinii zależy od nakładu pracy prawnika i jest ustalana w kwotach netto w zależności od przypadku- w kwotach od 200 zł do 1500 zł netto powiększone o podatek VAT 23% 5. .Wynagrodzenie za sporządzenie dokumentu, np. pisma procesowego, umowy lub z wyników badania stanu prawnego ,ustalane jest indywidualnie w kwotach netto,w zależności od przypadku i nakładu pracy prawnika. Nie mnie od 200 zł netto i nie mniej niż 60 zł netto za godzinę pracy prawnika (powiększony o podatek VAT 23% )
ROZDZIAŁ V WARUNKI WYMAGANIA TECHNICZNE ,INFORMACJA O ZAGROŻENIACH, PRZETWARZANIE DANYCH
I. WYMAGANIA TECHNICZNE niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Kancelarii :a) Dostęp do sieci Internet,b) Do dostępu do witryn WWW -przeglądarka www, c) Do odbierania wiadomości pocztą elektroniczną - posiadanie konta email,d) Stosowanie programu antywirusowego,e) Program umożliwiający odczytywanie plików w formacie PDF.
II. PLIKI COOKIES
Kancelaria, aby prawidłowo świadczyć usługi drogą elektroniczną (prawidłowo ukształtować warunki i parametry transmisji komunikatów) musi posiadać dostęp do tzw. plików cookies czyli niewielkich informacji tekstowych, wysyłanych przez jej WWW i zapisywanych po stronie użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku). Tego wymaga specyfika języka PHP, w którym napisano program administrujący stroną WWW (tzw. CMS). Jest to więc korzystanie z plików cookies determinowane technologią lub, jak stanowi ustawa Prawo telekomunikacyjne, konieczne do „wykonania transmisji komunikatu za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej”. W tym znaczeniu Kancelaria korzysta jedynie z plików cookies tymczasowych (sesyjnych). Sesje z kolei służą do przechowywania różnego rodzaju nietrwałych informacji jak np. informacji o zalogowaniu się użytkownika do serwisu Kancelarii . Oprócz tego cookies wykorzystywane są do celów statystycznych, które nie pozwalają Kancelarii na identyfikowanie danych osobowych użytkowników strony WWW. W szczególności Kancelaria nie korzysta z tych informacji (plików) w żaden inny sposób (np. w celach marketingowych, instalując oprogramowanie na urządzeniu odbiorcy etc.). Pliki cookies służą (obok kwestii technicznych) do prawidłowego świadczenia usług drogą elektroniczną.
III. Zakaz dostarczania informacji bezprawnych Użytkownika i Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także o treści:a) Powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Kancelarii przy świadczeniu usług drogą elektroniczną,b) Naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
IV. Informacja o zagrożeniach 1. Kancelaria informuje, że przekazywanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej nie gwarantuje zachowania poufności w przekazywaniu informacji objętych tajemnicą zawodową. Niezastosowanie przez Użytkownika wystarczających i aktualnych zabezpieczeń ,brak zabezpieczenia loginu lub hasła , brak zabezpieczenia urządzenia przesyłowego przed dostępem innych osób może skutkować uzyskaniem informacji poufnych przez osoby trzecie wbrew woli Użytkownika.2. Przekazywanie informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej następuje za zgodą i na wyłączne ryzyko Użytkownika.3. Uzyskanie informacji poufnych przez osoby trzecie, które miało miejsce w związku z posługiwaniem się środkami komunikacji elektronicznej nie może być podstawą do formułowania roszczeń wobec Kancelarii .
V. Informacja o zakresie przetwarzania danych 1. Informacje objęte "tajemnicą telekomunikacyjną" mogą być przetwarzane przez Kancelarię tylko wówczas, gdy przetwarzanie ich jest przedmiotem usługi świadczonej Usługobiorcom, jest niezbędne do jej prawidłowego wykonania lub nadzoru nad prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego Kancelarii2. Przetwarzanie danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi może dotyczyć: Adresów e-mail ,danych osobowych i adresowych ,numeru NIP i PESEL w zakresie niezbędnym do wykonania i rozliczenia usługi3. Dostęp do informacji, o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Kancelarię oraz do informacji, których wymóg dostarczania Usługobiorcy wynikający z Art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kancelaria będzie realizować poprzez stronę WWW i/lub poprzez przekazywany pocztą elektroniczną informator4. Żądanie zaprzestania przetwarzania danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w okresie związania Umową jest uniemożliwieniem jej wykonania z winy Klienta i skutkuje rozwiązaniem w trybie natychmiastowym .Pkt. 6.3 b) Postanowień ogólnych ma zastosowanie dla wynagrodzenia należnego Kancelarii za pracę .5. W celu wykonania usługi zlecenia Kancelaria przetwarza :1.dane identyfikujące Użytkownika(Klienta) dane, podane w formularzu zgłoszeniowym 2. oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny z którego ,korzystał Użytkownik ( Klient)3.Informacje o rozpoczęciu zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną .6. Po zakończeniu usługi Kancelaria przetwarza dane :1) niezbędne dla rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi ,2) niezbędne dla celów badania rynku oraz preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych za uprzednią zgodą Usługobiorcy,3) niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dn. 18.07.2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczna.
ROZDZIAŁ VI: WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY I ROZPOCZĘCIA ŚWIADCZENIA USŁUG ORAZ ROZWIĄZYWANIA UMÓW, ODSTĄPIENIE OD UMOWY (PROCEDURA KORZYSTANIA Z USŁUG PRAWNYCH)
Z usługi e-porady może korzystać Użytkownik, który zgodnie z Regulaminem zawarł Umowę z Kancelarią wg następującej Procedury: 1. Krok 1-pobranie przez Użytkownika Regulaminu i zapoznanie się z jego treścią .Treść Regulaminu może zostać w każdej chwili utrwalona przez Użytkownika poprzez pobranie go ze strony internetowej Kancelarii (http://www.kancelaria-radcow.pl/),wydrukowanie go lub zapisanie na wybranym przez Użytkownika nośniku.2. Krok 2 –Użytkownik a) wybiera Usługę z której zamierza skorzystać,b) akceptuje Regulamin w całości, c) wypełnia formularz formułując swój problem prawny,Formularz należy wypełnić kompletnie ,zgodnie prawdą i w sposób, który umożliwi poprawną identyfikację Klienta oraz odczytanie jego woli.d) zakreśla propozycje terminu wykonania usługi .e) przyjmuje i akceptuje pouczenie ,że termin krótszy niż 14 dni stanowi wniosek Klienta o przystąpienie do wykonania usługi z chwilą złożenia zlecenia oraz potwierdza ,że został pouczony o utracie prawa do odstąpienia od umowy ,3. Krok 3 – Klient oczekuje na potwierdzenie otrzymania zapytania przez Kancelarię na podany adres Klienta w terminie do 2 (dwóch) dni roboczych. W tym czasie Kancelaria zapoznaje się z problemem i może zadać pytania uzupełniające Uwaga - W sprawach skomplikowanych lub wymagających analizy dokumentów Kancelaria może odmówić udzielenia pomocy w ramach e-porady i zaproponować pomoc w trybie bezpośrednim lub drogą korespondencyjną na podstawie odrębnej umowy .4. Krok 4 – Kancelaria ,po wpływie Pytania oraz ewentualnych informacji uzupełniających przesyła Klientowi swoją ofertę wysokości wynagrodzenia za usługę oraz wskazuje numer rachunku bankowego, na który należy uiścić wynagrodzenie. W tym celu zostaje wystawiona przez Kancelarię w formie elektronicznej faktura „pro-forma”, która nie stanowi dokumentu księgowego 5. Krok 5 -Użytkownik akceptuje ofertę złożoną przez Kancelarię poprzez udzielenie w formie elektronicznej jednoznacznej pozytywnej odpowiedzi „Akceptuję” oraz uiszczenie wynagrodzenia (warunek łączny) 6. Oferta złożona przez Kancelarię przestaje wiązać Kancelarię po upływie 2 (dwóch)Dni Roboczych. 7. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian w treści oferty złożonej przez Kancelarię poczytuje się odmowę jej przyjęcia.8. Opcja negocjacje – Klient ma prawo przed Akceptacją wystąpić o negocjacje ceny (dotyczy wyłącznie oferty Kancelarii powyżej kwoty brutto 300zł ).Kwota negocjacji nie może być wyższa niż 10% ceny brutto zaproponowanej przez Kancelarię .9. Krok 6-Zawarcie umowy–Kancelaria potwierdza zawarcie umowy przez złożenie oświadczenia „Przyjmuję „oraz wystawia fakturę .Faktura zawiera nr umowy ,dane Klienta podane w Formularzu i przesyła ją na wskazany adres email. 10. Krok 7 -Kancelaria przystępuje do pracy nad zleceniem. 11. Krok 8- Kancelaria w umówionym terminie przesyła informację o wykonaniu usługę na wskazany przez Klienta adres email .Klient po zalogowaniu się do programu ,za pomocą indywidualnego kodu pobierze z programu wynik usługi w formie skanu ,który nie wymaga podpisu prawnika Kancelarii Klient ma prawo wystąpić z zapytaniem w terminie 1 dnia roboczego na które Kancelaria odpowie w terminie 2 dni roboczych Zakończenie zlecenia .12. .Rezygnacja Klient może w każdej chwili przed zawarciem umowy przerwać procedurę .W tym celu winien wysłać oświadczenie o treści „REZYGNUJE” .Przerwanie procedury przez okres dłuższy niż 2 dni robocze nie wymaga oświadczenia a procedurę uznaje się za przerwaną (rezygnacja) z upływem 2 dni roboczych od ostatniej czynności . 13. Przerwanie przetwarzania usługi drogą elektroniczną –Klient w każdej chwili może nieodpłatnie przerwać przetwarzanie usługi drogą elektroniczną co reguluje pkt. 6 Postanowień ogólnych Rozdziału II .
ROZDZIAŁ VII REKLAMACJE
1. Klient, który ma zastrzeżenia do strony merytorycznej albo terminu wykonania Usługi może złożyć reklamację, w terminie 3(trzech) dni od wykonania lub upływu terminu w którym usługa winna zostać wykonana. Reklamacja pod rygorem nieważności musi zostać złożona w formie elektronicznej na adres email: porada@kancelaria-radcow.pl wraz z oznaczeniem numeru umowy. 2. Oznaczenie reklamowanej Usługi powinno zawierać w tytule stwierdzenie: „REKLAMACJA #####”, . W reklamacji Klient powinien podać:-dane umożliwiające identyfikację Klienta,-przedmiot reklamacji wraz z uzasadnieniem przyczyny jej wniesienia(umotywowany powód), -datę i dane osoby zgłaszającej reklamację.3. Reklamacja w sprawie Usługi Prawnej złożona zgodnie z wymogami wynikającymi z pkt 1 i 2 zostanie rozpatrzona przez Kancelarię w terminie 10 dni roboczych od jej otrzymania .Reklamacja nie odpowiadająca wymogom pkt.1 i 2 nie podlega rozpatrzeniu i podlega odrzuceniu. 4. W przypadku uwzględnienia reklamacji Usługi, Kancelaria wykona ponownie Usługę , nie pobierając dodatkowej opłaty lub ,w przypadku opóźnienia z przyczyn po stronie Kancelarii obniży wynagrodzenie proporcjonalnie do terminu opóźnienia .
ROZDZIAŁ VIII- ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Kancelaria ponosi wyłącznie odpowiedzialność za treść i formę Usługi.2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z tytułu świadczonej usługi drogą elektroniczną, o ile niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań spowodowane zostało okolicznościami, na które Kancelaria nie miało wpływu mimo zachowania należytej staranności (siła wyższa). W przypadku wystąpienia siły wyższej wykonanie Usług zostanie zawieszone na okres równy okresowi działania siły wyższej.3.Kancelaria nie odpowiada za brak możliwości korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną w przypadku:a)opóźnień wynikających z awarii systemów informatycznych ,systemów zasilania, czy telekomunikacyjnych, powstałych z przyczyn niezależnych od Kancelarii,b)opóźnień i innych nieprawidłowości wynikających z działania firm świadczących usługi przesyłu danych teleinformatycznych, usługi poczty elektronicznej lub tradycyjnej;c)strat spowodowanych działaniem siły wyższej obejmującej m.in. katastrofy naturalne, działania wojenne, strajki, rozruchy, ataki terrorystyczne;d) przerwy w funkcjonowaniu systemów teleinformatycznych Kancelarii wynikających z konieczności dokonania niezbędnych czynności związanych z prawidłowym funkcjonowaniem, ulepszaniem, konserwacją lub zabezpieczaniem systemów teleinformatycznych lub zasilania.4. Ponadto w stosunku do Użytkownika /Klienta nie ponosi odpowiedzialności za dokonanie zmian w konfiguracji adresu ,jego usunięcia przez podmiot nieuprawniony, w szczególności poprzez utratę przez Klienta danych autoryzacyjnych do zamówionej usługi, udostępnienie osobom nieuprawnionym także przez ich nienależyte zabezpieczenie w tym udostępnienie loginu lub /i hasła 5. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dostępu do usług wynikający z błędnej rejestracji Usługobiorcy.6. Kancelaria przy świadczeniu usługi drogą elektroniczną obejmujące transmisję w sieci telekomunikacyjnej danych przekazywanych przez odbiorcę usługi lub zapewnienie dostępu do sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. -Prawo telekomunikacyjne, nie ponosi odpowiedzialności za treść tych danych, jeżeli:1) nie jest inicjatorem przekazu danych;2) nie wybiera odbiorcy przekazu danych;3) nie wybiera oraz nie modyfikuje informacji zawartych w przekazie.7. Wyłączenie odpowiedzialności, o którym mowa w ust. 1, obejmuje także automatyczne i krótkotrwałe pośrednie przechowywanie transmitowanych danych, jeżeli działanie to ma wyłącznie na celu przeprowadzenie transmisji, a dane nie są przechowywane dłużej, niż jest to w zwykłych warunkach konieczne dla zrealizowania transmisji.
ROZDZIAŁ IX - POSTANOWIENIA KOŃCOWE Poufność1. Kancelaria jest zobowiązana zachować w tajemnicy wszystko, o czym dowiedziała się w związku ze świadczeniem Usług .Wszystkie udostępnione informacje w ramach umowy objęte są tajemnicą zawodową radcy prawnego ,która jest nieograniczona w czasie,chyba że klient dane te uprzednio udostępnił publicznie lub wyraził zgodę na takie udostępnienie.Obowiązywanie Regulaminu oraz zmiany 2. Regulamin wchodzi w życie z chwilą opublikowania na niniejszej stronie internetowej.3. Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu i zakresu świadczonych drogą elektroniczną usług prawnych. Zmiany są wiążące z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej, lecz nie mają wpływu do treść zawartych już Umów .4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego , Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, , Ustawa o ochronie danych osobowych oraz ustawy o radcach prawnych , ustawy Prawo telekomunikacyjne , Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną , ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta 5. Postanowienia Regulaminu nie naruszają praw konsumenta w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które stosuje się w pierwszej kolejności, przed postanowieniami Regulaminu.6. Serwis e-porady zawiera treści chronione prawem autorskim, oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Żadna z tych treści, w szczególności tekst, logotypy, ikony, prezentowane w serwisie nie mogą być powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia. Klient zobowiązuje się do wykorzystywania treści serwisu wyłącznie do dozwolonego użytku własnego.7. Wszelkie spory związane ze świadczeniem usług określonych w Regulaminie rozstrzygają sądy powszechne właściwe według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
Opracowała:Radca Prawny Magdalena Pilichowska
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Kancelarię w celu świadczenia pomocy prawnej, zgodnie z przepisami regulującymi wykonywanie zawodu radcy prawnego lub adwokata albo pomocy w sprawach własności przemysłowej wykonywanej przez rzecznika patentowego.
Oświadczam, że wiadomy jest mi cel, dla którego dane zostają zgromadzone przez Kancelarię oraz, że swoje dane podaję dobrowolnie. Jestem świadom/y/a przysługującego mi prawa dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania.